Astelehenean, ‘Solong’ zamaontziak petrolio-ontzi batekin talka egin zuen Ipar Itsasoan, Britainia Handiko kostaldetik gertu. Lehen hipotesietako bat zen ontziak sodio zianuroa zeramala –urarekin kontaktuan jartzean oso toxikoa den substantzia–, baina jabe den Ernst Russ konpainiak ukatu egin du arriskua dagoenik.
Konpainiaren azalpena eta neurriak
Konpainia alemaniarrak prentsa-ohar baten bidez argitu duenez, ontziak lau edukiontzi huts zeramatzan, aurretik sodio zianuroa garraiatu zutenak, baina horiek zorrotz zainduko direla ziurtatu du. «Ez dago kutsadura handirik gertatzeko arriskurik», adierazi dute.
Britainia Handiko itsas trafikoaren arduraduna den Mike Kane-k ere baieztatu du ez dela ingurumen-hondamendi handirik espero. Nolanahi ere, ‘Solong’ ontzian sutea oraindik aktibo dago, eta larrialdi-zerbitzuek lanean jarraitzen dute egoera kontrolatzeko.
Itsasoko ikerketak aurrera doaz
Gertatutakoaren arrazoiak oraindik argitu gabe daude, baina Ernst Russ konpainiak adierazi du guztiz prest dagoela ikerketekin laguntzeko.
‘Stena Immaculate’ petrolio-ontziko tripulatzaile batek, CBS News-en adierazitakoaren arabera, ‘Solong’ «bat-batean agertu» zela eta talka egin ondoren ez zuela berehala geldialdirik egin esan du.
Hala ere, Downing Street-eko bozeramaile batek edozein ekintza maltzurren hipotesia baztertu du: «Momentuz, ez dago delitu-ekintzarik gertatu den zantzurik», adierazi du.
Nor arduratuko da ikerketaz?
Istripua Britainia Handiko urpeko uretan gertatu zen arren, ikerketa zein herrialdek gidatuko duen oraindik argitu gabe dago. Normalean, ontziaren bandera duen herrialdeak hartzen du ardura –kasu honetan, Portugal edo AEB–.
Britainia Handiko Itsas Istripuen Ikerketa Bulegoak jakinarazi du Portugal eta AEBekin harremanetan daudela, baina azpimarratu duenez, Britainia Handia da gertatutakoa argitzeko interesa duen lehen herrialdea, istripua bere kostaldean gertatu delako.