TikTok-ek Ameriketako Estatu Batuetan izandako gorabeherek, tartean zerbitzua aldi baterako eten izanak, erabiltzaile askoren ohiturak aldatu dituzte. AEBetako agintariek ezarritako presio politiko eta segurtasun neurriek uste baino ondorio handiagoak izan dituzte, eta orain, herritar askok Xiaohongshu aplikaziora egin dute jauzi. Txinan oso ezaguna den sare sozial hau Rednote izenarekin zabaldu da AEBetan, eta azken asteetan hazkunde nabarmena izan du.
Zer da Xiaohongshu (Rednote)?
Jatorrizko bertsioan, Xiaohongshuk negozio-eredu hibrido bat eskaintzen du: sare soziala, on-line dendak, beauty blogerrak, bidaiari amorratuak eta gastronomia zaleak elkartzen dira bertan, produktuak gomendatu eta esperientziak partekatzeko. AEBetan, Rednote izen komertziala hartu du, bertako merkatuan ezagutzera emateko. Aplikazioaren diseinua, funtzionalitateak eta aukera komertzialak antzekoak dira, baina tokiko gustuetara egokitu dituzte, hizkuntza eta marketin estrategiak moldatuz.
TikTok-en liskarrak eta zerbitzu etetea
TikTok-ek Estatu Batuetan izan dituen arazoek jatorri ugari izan dituzte: pribatutasun-politikekiko mesfidantza, datu-trukea babesten ez dutela dioten ahots kritikoak, eta, azken batean, Txinako jatorria duen enpresa bat izateak ekar ditzakeen segurtasun kezkak. Horrez gain, zenbait unetan zerbitzua blokeatu edo oztopatu egin da, eta horrek TikTok enbidoan jarri du. Erabiltzaileen artean, sortzaile batzuek beharrezko ikusi dute alternatiba bila hastea, batez ere diru-sarrerak sare sozialen bidez lortzen dituztenek.
Rednote-ren erakargarritasuna
AEBetako publikoa ohartzen hasia da Rednote aplikazioak funtzio interesgarriak eskaintzen dituela:
- Komunitate tematiko ugari: modaz, sukaldaritzaz, bidaietaz edota teknologiaz aritzeko gune irekia da, oso sare bisuala den aldetik.
- Denda birtual integratua: saltoki gune batek aukera ematen du produktuak zuzenean aplikazioan bertan erosteko, Txinan arrakasta handia izan duen eredua kopiatzeko asmoz.
- Influencer berriak: TikTok-eko izar asko ez dira plataformaz aldatu, baina erabiltzaile berrien artean influencer kopuru handia sortzen hasi da Rednote-n, aukera komertzialak tarteko.
Etorkizunerako galderak
Oraindik ez dago argi Rednote (Xiaohongshu) bilakatuko ote den TikTok-en ordezko nagusi AEBetan, ala bakarrik konpetentzia pixkanaka hazten ari den beste plataforma bat izango den. Haatik, argi dago sentsibilitate handia dagoela Txinako enpresen pribatutasun- eta segurtasun-politiken inguruan, baita ekosistema digitalean ere. TikTok, bestalde, saiakera ugari egiten ari da Estatu Batuetako merkatuan jarraitzeko, datuen babeserako neurriak gogortuz eta Washingtonen oniritzia lortzen ahaleginduz.
Bitartean, sare sozialen munduak ez du geldialdirik: plataforma berriak sortu, lehendik zeudenak eraldatu eta milioika erabakitzaile digital (influencer) euren jarraitzaileekin mantendutako harremanak nora bideratu aztertzen ari dira. Datozen hilabeteetan, Rednote-n etenik gabeko hazkundea gertatzen bada, baliteke TikTok-en erabilera txikiagotzea AEBetan, edo bi sareak elkarrekin bizitzea, eskaintzen dituzten edukien esanahian alde nabarmena dagoelako. Hala eta guztiz ere, badirudi sareen lehia azken urteetan baino biziagoa izango dela.