Mugikorrek ikasgeletan eragiten dituzten ondorio negatiboei buruzko azterlanak ugaritzen ari diren heinean, gero eta herrialde gehiagok telefonoen erabilera mugatzea erabaki dute. Arreta falta, sare sozialekiko mendekotasun goiztiarra eta antsietate-maila handitzea dira, hain zuzen ere, eguneroko hezkuntza-dinamiketan antzemandako arazo nagusietako batzuk. Testuinguru horretan, munduko herrialdeen herenak urratsak egin ditu jada eskoletan mugikorren erabilera gutxitzeko, eta, orain, Brasil izan da adibide esanguratsuena eman duenetako bat.
Hezkuntza komunitatea, mobilizazio etengabean
Irakasle, guraso eta ikasleen elkarteen artean gero eta gehiago entzuten da eskoletan teknologia hauen erabilera murrizteko aldarria. Adituek ohartarazi dute pantailari so egoteak arreta urritzen duela, eskola-lanetan sakoneko kontzentrazioa zailduz. Era berean, zenbait ikerketaren arabera, sare sozialekiko mendekotasunaren adierazle nagusiak gero eta lehenago antzematen dira: gaztetxoek denbora asko pasatzen dute mezuak bidaltzen, bideoak kontsumitzen edo sare sozialean zabaltzen, klasean dauden bitartean ere.
Mugikorren erabilerak antsietatea larriagotu dezakeela azpimarratzen dute adituek, batez ere balorazio sozial azkarra bilatzen denean (atsegiteen kopurua, jarraitzaileak, etab.). Hezkuntza komunitateak, ondorioz, kezka agertu du «ikasgeletako giroa kutsatzen» ari delako; komunikazio-abiadura horrek distrakzioa ekartzeaz gain, bullying edo zibereraso egoerak errazago zabaltzeko bidea eman dezake.
Brasilen arau berriak
Hego Amerikako herrialde erraldoian, pausu sendo bat eman dute: estatuko hainbat eskualdek mugikorrak eskola-orduetan erabiltzea debekatzea adostu dute, salbuespenak salbuespen (adibidez, irakasle batek jarduera didaktiko baterako behar dituenean). Neurri hauen helburua argia da: ikasketa prozesuan kalitatea bermatzea, arreta maila altuagoa ahalbidetzea eta ikasle gazteenen artean interakzio sozial naturalagoa sustatzea.
Brasildar gobernuaren arabera, debeku hau «eguneroko ohituretan aldaketa txiki bat izanik ere, epe luzera etekin handiagoa ekarriko du». Agintariek nabarmendu dute halako arauek «ez dutela teknologia erabiltzeari muzin egiten», baina bai erabilera arduratsua sustatzea bilatzen dutela, batez ere adin sentikorrenetan.
Etorkizunera begira
Ez dira gutxi, ordea, neurri hauen inguruan kritiko agertu diren ahotsak. Teknologia enpresa batzuek uste dute mugikorrak ikasgelan erabat debekatzeak atzera bota dezakeela berrikuntza digitala. Nolanahi ere, gero eta argiago dago hezkuntza komunitateek oreka bilatu nahi dutela: ikasteko tresna gisa izan dezaketen potentziala aitortu arren, mugikorren erabilera murriztea lagungarria da gehiegizko menpekotasun gaitzesgarriari aurre egiteko.
Munduko herrialdeen herenak aukera hau egiteko hautua egin duela konfirmatu dute azken estatistiek, eta joera hori aurrerantzean are gehiago zabaltzea aurreikusten da. Eskola-inguruneetan, teknologiarekiko harremana birpentsatzeko beharra gero eta nabarmenagoa da, ikasleen garapen kognitibo zein emozionala osasuntsuagoa izan dadin. Brasileko kasuaren arrakasta balizko eredu bihur liteke etorkizunean beste tokiek neurri antzekoak aplika ditzaten.